torsdag 24 november 2011

Meningen eller slump?

Vad är det som gör att just du är där du är just nu?

Är det en mening bakom det?
Eller är det slumpen?

Hur kommer det sig att man hamnar på rätt plats i rätt tid, eller för den delen fel plats på fel tid? Fast hur kan vi veta att det är fel? Vi kanske ska lära oss något av det?

Intuition måste väl ha en hel del med i spelet? Och universum! Universums visdom. 

Intuitionen varifrån kommer den? Den borde väl komma från universums visdom!?

Mycket att fundera på..

Idag är jag i alla fall glad att jag sitter här nu!
Imorse när jag körde barn till förskolan så kände jag helt plötsligt att jag saknade bromsar..
Allt gick väl och jag är glad att jag inte hunnit ut på E20 eftersom jag skulle till Göteborg idag.

Tack universum

NJUT AV VARJE DAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar